Відділ освіти Самбірської районної державної адміністрації

МОН реформує систему зарплат учителів

До кінця квітня Міністерство освіти має розробити концепцію реформування системи заробітних плат вчителів. Про це в інтерв'ю Українській правді. Життя сказала міністр освіти і науки Ганна Новосад.

МОН реформує систему зарплат учителів

За її словами, будь-які зміни мають мати під собою фінансове підґрунтя.

«Ключове, на чому базуватимуться майбутні зміни по заробітній платі, – це оптимізація надбавок у сторону збільшення окладу і зменшення кількості надбавок. І почнемо ми з надбавки за престижність праці, яка однією з перших має бути інтегрована в оклад. Оті граничні 30%, які виплачуються як надбавка, мають перейти в оклад заробітної плати», - сказала міністр.

Також вона розповіла про проблему невистачання субвенції на покриття заробітних плат у деяких регіонах.

«Перша причина у поганій мережі шкіл, небажанні місцевої влади працювати над тим, аби дійсно школи були більшими, аби у них була достатня наповнюваність класів. Їм просто не вистачає грошей, оскільки їхні фактичні видатки не сходяться з тими, які їм розрахувала держава. Як це працює? Ми розраховуємо освітню субвенцію з тих коштів, з яких платять зарплату відповідно до формули розподілу.

Вона серед інших критеріїв враховує щільність населення, кількість учнів. Відповідно до неї ми нараховуємо кошти. Дуже часто, особливо в тих областях де багато маленьких шкіл, де фактична наповнюваність класу менша, аніж розрахункова, тому і не вистачає коштів», - зазначила Ганна Новосад.

Вона повідомила, що це є системна проблема в окремих регіонах.

«Ми щороку йдемо назустріч і робимо перерозподіл освітніх субвенцій, щоб покрити цей дефіцит, але у тих областей, в яких нормальна мережа шкіл і в яких фактична наповнюваність збігається з розрахунковою, у них таких проблем немає. Із держбюджету ми виплачуємо дві частини зарплати: оклад, а також престижність. Завжди проблема є з престижністю», - сказала міністр.

Вона наголосила, що з держбюджету держава платить 25% за престижність, а гранична її межа – це 30%. Дуже часто на місцях платять тільки 5%, хоча отримують з бюджету 25%.

«А все, що зекономили на вчителях, місцева влада направляє на матеріальні поліпшення чи інші потреби. Вони важливі, але все-таки це кошти на зарплату.

І, власне, тому та концепція реформування зарплати, яку ми зараз розробляємо, базується на тому, що нам потрібно уніфікувати надбавки з однією важливою метою: вчитель не має залежати від маніпуляцій із нарахуваннями на місцях», - наголосила Ганна Новосад.



« повернутися до списку новин